RT (Russia)

RT (Russia)
RT (Russia)

RT (Russia) have a Starscore of 401,117 and are No.517 today on the Global social media chart

With a total of 88,458 Facebook fans, 122,003 Twitter followers and 1,456,415,122 YouTube views. Today RT (Russia) gained 476 Twitter followers, gained 1,010 Facebook fans and gained 1,506,925 YouTube views. Their social media ranking has moved down 47 places in the daily Europe Chart to no.116 and has dropped to no.63 in the all time Europe Chart.

Create your Social Playlist
Social network stats today
All chart positions today
Biography

Discover more charting stars

RT (Russia)
RT (Russia) - Social network statistics today

(Note: All figures below are aggregate totals counting fans from all accounts and pages that a brand has.)

Social networks Today's increases All time aggregation
RT (Russia)
RT (Russia) - All social chart positions today
Biography

Template:Pp-disputeRT, previously known as Russia Today, is an international multilingual Russian-based television network created in 2005.RT presents round-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, and debates, as well as sports news and cultural programs on Russia aimed at the overseas news market. The network's signal is carried by 22 satellites and over 230 operators, which allows some 644 million people to watch the channel in more than 100 countries. RT America is available to 85 million people in the United States. In 2011 it was the second most-watched foreign news channel in the U.S. after BBC World News, and the number one foreign station in five major U.S. urban areas in 2012. It is also very popular among younger American people, U.S. college students, and in U.S. inner city neighborhoods. In 2013 RT has become the first TV news channel in history to reach 1 billion views on YouTube. According to the Broadcasters' Audience Research Board between 2.2–2.3 million Britons tuned their televisions to RT during the second half of 2012, making it the fourth-most watched rolling news channel in Britain, behind BBC News, Sky News and Al Jazeera English.The network asserts that RT offers a Russian perspective on global events. However critics have accused it of being a propaganda outlet for the Russian government. In 2013 President Putin admitted “Certainly the channel is funded by the government, so it cannot help but reflect the Russian government’s official position” but stressed “we never intended this channel, RT, as any kind of apologetics for the Russian political line”.